Hogyan mérhető egy iskola?

 

Milyen mutatók alapján lehet eldönteni, hogy egy iskola jó-e, megfelelő-e,
alkalmas-e egyedülálló, kívételes és hőn szeretett gyermekem számára?

Persze rengeteg mutató van, mely alapján lehet dönteni, mint például:
folyósók, közösségi terek mérete, belmagasság, mellékhelységek száma,

választható szakkörök, vagy éppen tanulható hangszerek sokfélesége, stb....

Azonban a legtöbb szülő ilyenkor elsősorban arra gondol:
milyen az iskola SZAKMAI mutatója?

Milyenek a tanárok emberileg és szakmailag,
hogy fogja gyermekem magát itt érezni
és főleg: milyen eséllyel fog felvételizni EBBŐL az iskolából?


És itt nehéz objektív válaszokat kapni, mert hát ...
mindenki mást mond, mindenkinek más a gyereke,
az iskola meg magáról azt mond, amit akar...

Tényleg: hogyan mérhető (ebből a szempontból) egy iskola?
 
Van egy objektív mód, hogy ez mérhető és ellenőrizhető legyen:
az iskolán kívüli versenyek eredményei, melyek tőlünk függetlenül mutatják,
diákjaink hogyan teljesítenek idegen környezetben, stresszes feltételek mellett.

 
Hát ezt próbálja meg bemutatni ez a menüpont,
mely tanévek bontásában sorolja az eredményeket,
lehetőleg oklevél-másolatokkal együtt.


Végezetül álljon itt egy megjegyzés,
melyet a Boronkay György Műszaki Szakközépiskola igazgatóhelyettese,
Dian János mondott 2015. novemberében rólunk:

"Mi minden évben eredmény alapján sorba rendezzük diákjainkat.
Ez ezres létszámot takar.
Az első húsz diákból 12 Verőcéről érkezett..."